LOVEST (Logo)

LOVEST - The loveliest region in Norway!

Blogg Lofoten Ofoten Vesterålen SørTroms
tåke og midnattsol (Bilde)

Tåke og midnattsol Foto: Bjørn Opdahl

Påskestemning (Bilde)

Påskestemning. Foto: Bjørn Opdahl

Fra Hinnstein

Harstad fra Hinnsteinen. Foto: Bjørn Opdahl

Gangsåsodden

Gangsåsodden. Foto: Bjørn Opdahl

Tjeldsundbrua

Tjeldsundbrua. Foto: Bjørn Opdahl

Om LOVEST


LOVEST (Logo)

Ordet LOVEST er en sammendragning av de første bokstavene i navnene til regionene Lofoten, Ofoten, Vesterålen og Sør-Troms. Dette er fire regioner som henger sammen både geografisk, handels- og næringsmessig. Sør-Troms tilhører, som navnet tilsier, Troms fylke. De tre andre utgjør den nordre delen av Nordland fylke.

Regionen kan by på opplevelser som spenner fra høyfjell til Atlanterhavets bunn med et vell av ulike kombinasjoner og muligheter.

LOVEST er kanskje den regionen i Norge med størst variasjon og spennvidde med tanke på muligheter for varierte naturopplevelser på et så konsentrert område.

LOVEST - The loveliest region in Norway!

Formålet med disse sidene er å presentere noe av det store mangfoldet av tur-, severdighet- og opplevelsesmulighetene LOVEST-regionen har å tilby egne innbyggere og besøkende. Ønsket resultatet er at flere, både turister og fastboende, i økende grad vil bli bedre kjent med og utforske denne flotte opplevelsesregionen.

På bloggen vil bilder og tekstpresentasjon av turer og attraksjoner bli lagt ut. Her blir "nyhetene" og noen av de mest spennende tingene lagt ut. I tillegg skriver vi noen kommentarer inne i mellom presentasjonene.

På de neste sidene er presentasjonene sortert på de geografiske regionene(Lofoten, Ofoten, Vesterålen og Sør-Troms), og etter kommune. Under hver kommune er turmålene sortert etter type (Turer, Opplevelser, Severdigheter).

Dersom du synes sidene er interessante ser vi gjerne at du oppfordrer dine venner og bekjente om å besøke sidene, og gjerne bokmerke dem som Favoritter. :-)

Vi tar gjerne mot innspill, som kan være med å gjøre disse sidene bedre, og som kan bidra til at de når ut til flere.